انتقاد کارگران شهرداری شوش از تاخیر در پرداخت حقوق / شرکت‌ها عوارض و حق آلایندگی خود را بپردازند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران شهرداری شوش از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته کارگران، پرداخت حقوق کارگران در گرو وصول حق آلایندگی وعوارض از شرکت‌ها افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران شهرداری شوش با بیان اینکه هر ماه مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، گفتند: شهرداری از شرکت‌ها و صنایع آلاینده بابت عوارض آلایندگی طلب انبوه دارد و پرداخت مطالبات ما کارگران شهرداری شوش در گروه پرداخت حق آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری است.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق بارها با مسئولان شهری شهر شوش صحبت کرده‌ایم، افزودند: مسئولان شهری همواره اذعان دارند که این واحد خدمات شهری چندین سال است در دریافت عوارض و بدهی‌های خود از شرکت‌های وصنایع بخش خصوصی و نهادهای دولتی دچار مشکل است.

به گفته یکی از کارگران؛ بخش عمده‌ای از طلب شهرداری به پرداخت نشدن عوارض آلایندگی از شرکت‌ها وصنایع مستقر در شوش مربوط است که از چندسال پیش به تاخیر افتاده و کامل پرداخت نمی‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر جدا از معوقات مزدی شهرداری در زمینه پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل روبرو است، افزود: اگر مطالبات شهرداری به موقع پرداخت شود، مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران نیز به موقع پرداخت می‌شد.

وی ضمن بیان اینکه تلاش مدیریت شهری شوشبرای پیگیری مطالبات کارگران شهرداری درخور توجه است، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل شهردار این شهر پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شهر از شرکت‌ها و صنایع است اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده است.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی بعید می‌دانم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را بابت عوارض آلایندگی دریافت کند، افزود: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران شهرداری شوش همچنان ادامه‌دار است.

او با بیان اینکه باتوجه به اینکه مبلغ بدهی شرکت‌ها وصنایع مختلف به شهرداری هر ماه بیشتر می‌شود، ، بنابراین به دلیل پرداخت نکردن و پرداخت ناکافی بدهی‌ها به شهرداری کارگران به سختی اموراتشان را می‌گذرانند.

  • منبع خبر : ایلنا