امضای تفاهم‌نامه‌ برای توسعه‌ی خدمات و مراقبتهای پرستاری
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ماهه‌ی وزارت کار تفاهمنامه‌ای سه جانبه بین سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان نظام پرستاری و سازمان بهزیستی کشور امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ماهه‌ی وزارت کار تفاهمنامه‌ای سه جانبه بین سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان نظام پرستاری و سازمان بهزیستی کشور امضا شد.

در این تفاهنامه آمده: «به منظور امکان توسعه و ترویج خدمات و مراقبتهای پرستاری و گسترش دسترسی آحاد مردم به خدمات مذکور در سطح جامعه تفاهمنامه همکاری سه جانبه منعقد می‌گردد.»

در مراسم امضای این تفاهمنامه حجت الله عبدالملکی (وزیر کار و رفاه اجتماعی) گفت: این تفاهم‌نامه تعاملی بین این سه دستگاه است تا در کنار هم بتوانند هزاران فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در این همکاریِ سه جانبه، سازمان نظام پرستاری وظیفه‌ی آموزش به افراد مورد نظر را براساس استاندارهای لازم برعهده دارد، بعد از اینکه افراد آموزش لازم را دیدند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بستر تحقق این آموزش و سنجش میزان این مهارت را انجام می‌دهد و در نهایت سازمان بهزیستی به عنوان نهادِ مصرف‌کننده، این افراد را به جامعه‌ی هدف که معلولین هستند مرتبط می‌کند.

وزیر کار گفت: جامعه ما به سمت سالمندی می‌‎رود، سالمندان نیاز به مراقبتهای تخصصی دارند و این تفاهمنامه در راستای حمایت از سالمندان نیز طراحی شده است.

عبدالملکی گفت: هدفمندیِ این تفاهمنامه برای آموزش ده هزار نفر است و این ده هزار نفر همه ارزش افزوده خواهند داشت. این افراد یا شاغل می‌شوند و یا از معلولین و سالمندانِ خانواده‌ی خود حمایت می‌کنند.

  • منبع خبر : ایلنا