افزایش دستمزد براساس تورم افسار گسیخته صورت گیرد/ خواستار رعایت عدالت و اجرای قانون دستمزد هستیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اتحادیه زنان کارگر استان فارس گفت: در حوزه افزایش دستمرد باید براساس نرخ تورم افسار گسیخته برای کارگران و بازنشستگان و براساس موارد قانونی بویژه ماده 41 و سبد معیشت یک خانواده چهار نفره اقدام شود و از نفوذ و دخالت افراد غیرحرفه‌ای، غیرمرتبط و غیر متخصص جلوگیری شده و اصل سه جانبه‌گری رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، زهرا درویشی (دبیر اتحادیه زنان کارگر استان فارس) در اردوی سراسری خانه‌های کارگر سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: اسلام زن را مانند مرد به تمام معنا مستقل و آزاد می‌داند و هیچ تفاوتی از نظر داشتن روح کامل انسانی و اراده و اختیار میان زن و مرد نگذاشته است؛ زیرا از نظر اسلام هیچ یک با هم تفاوت ندارند بلکه هر دو آزاد بوده و مسئول اعمال خود هستند.

دبیر اتحادیه زنان کارگر استان فارس عنوان کرد: کمیته اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر سراسر کشور در روز  گذشته تشکیل شد و در آن در مورد برگزاری ورزش المپیاد بانوان کارگری تصمیم گرفته شد که بر اساس آن این برگزاری باید از طریق خانه کارگر و با آرم تشکیلات و اتحادیه زنان کارگر انجام گیرد و تمامی برنامه‌ریزی‌های مربوطه از ابتدا تا انتها همراه با تامین هزینه از طریق خانه کارگر باشد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد اعضای هیأت مدیره اتحادیه زنان کارگر کشور در جلسات دبیران اجرایی خانه‌های کارگر تاسان‌های مختلف شرکت کرده و برنامه پیشنهادی و هم اندیشی داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: در حوزه دستمزد در کشور همسایه ترکیه در دو مرحله در یک سال افزیاش حقوق انجام می‌شود که دغدغه‌های معیشتی آن‌ها را کاهش داده ولی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ایران اسلامی در بدترین شرایط دارو، درمان، تامین هزینه مخارج زندگی، کرایه منزل و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و حداقل حقوق کارگران در ایران ۵٫۵ میلیون است و خواستار رعایت عدالت و اجرای قانون دستمزد هستیم.

وی تاکید کرد: حمایت از نمایندگان کارگران در شورای عالی کار، مطالبات ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی، افزایش عیدی بازنشستگان و نارضایتی از بیمه تکمیلی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

  • منبع خبر : ایلنا