اعتراض کارگران کشت و صنعت کارون به عدم اجرای حکم مدیریت کارخانه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شماری از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به‌ عملی نشدن رای انفصال از خدمت مدیرعامل مجتمع تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، صبح امروز (۱۰خرداد ماه) تعدای از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون در اعتراض به‌ عملی نشدن رای انفصال از خدمت مدیریت مجتمع و برآورده نشدن مطالبات صنفی خود دست از کار کشیدند و در محوطه کارگاه تجمع کردند.

این کارگران در ارتباط با رای انفصال از خدمت مدیریت مجتمع گفتند: به دنبال رای سازمان تعزیرات کشور که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده است، مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت کارون به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار به انفصال از خدمت محکوم شده است؛ متاسفانه این رای که قطعی و لازم اجراست، هنوز اعملی نشده.

آنها با بیان اینکه امروز هیاتی از سوی بانک کشاورزی برای بررسی وضعیت مجتمع وارده کشت و صنعت کارون شد، اضافه کردند: مدیریت فعلی از سال ۹۳ مدیریت شرکت را برعهده دارد و بعد از رای سازمان تعزیرات هیات مدیره یک نفر از اعضای خود را به عنوان سرپرست معرفی کرده است اما وی حاضر به ترک محل کار خود نیست.

کارگران در ارتباط با مطالبات صنفی خود نیز گفتند: مطالبات کارگران این شرکت، تبدیل وضعیت پرسنل فصلی، تامین نیرو، قراردادها و همچنین همسان‌سازی حقوق‌است. قرار بود در آخرین جلسه‌ای که در محل فرمانداری شهرستان به دنبال اعتراض کارگران شکل گرفت، هیاتی برای بررسی مطالبات کارگران با مقایسه‌سازی با شرکت‌های همتراز و مشابه تشکیل شود تا کارگران به مطالبات خود برسند که هنوز اجرا نشده است.

  • منبع خبر : ایلنا