استفاده از فناوری برای افزایش زمان حضور گردشگران نوروزی در قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای نوروز با کمیته اطلاع‌رسانی و با هدف افزایش طول اقامت زائرین کارهای خوبی را در دستور کار داریم و از فناوری برای افزایش طول زمان حضور گردشگران در شهر استفاده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مسعود طبیبی در جلسه کمیته خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به اینکه بتوانیم بعد از دو سال رکود در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و میزبانی از مسافران نوروزی به دلیل شیوع کرونا، میزبانی درخور زائران و مسافران شهر مقدس قم را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام دهیم، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بر اساس تجربیات سال قبل، شرایط جوی، گره‌های ترافیکی، دلایل بروز حوادث و شرایط دیگر نظام حرکتی نیمه شعبان را به‌صورت علمی طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه در تدوین این نقشه سعی شده جریان ترددها را به سمت حرکت یک‌طرفه ببریم و عابرین را از وسائط نقلیه جدا کنیم، گفت: راهنمایی و رانندگی استان و شهر قم در این زمینه همکاری بسیار خوبی را با ما داشتند که امیدواریم امسال سهولت در تردد را شاهد باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: دفترچه‌هایی به تفکیک انواع کاربران آماده و وظایف مشخص‌شده است؛ به‌عنوان‌مثال برای پارکینگ‌ها رنگ‌بندی در نظر گرفتیم تا زائران برای یافتن پارکینگ خود دچار مشکل نشوند.

طبیبی ادامه داد: برای نوروز با کمیته اطلاع‌رسانی با هدف افزایش طول اقامت زائرین کارهای خوبی را در دستور کار داریم و از فناوری برای افزایش طول زمان گردشگران در شهر استفاده خواهیم کرد.