حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به دهک‌های پایین جامعه لطمه میزند/ دولت با کارشناسی بیشتری به موضوع نگاه کند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان ارز ۴۲۰۰ تومانی را ابزاری برای تامین کالاهای اساسی دانست و گفت: ارز ترجیحی تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد و دولت نباید با حذف این ارز بر مشکلات مردم بیافزاید.

حمیدرضا امینی دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در گفت وگو با پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، گفت: با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی همچون دارو یا فراورده های دامی که در تولید مواد پروتیینی نقش اساسی دارد، تهیه می شود و هر گونه تغییر در میزان یا نحوه تخصیص آن، دیگر بخشها را به چالش می کشد.

وی با تاکید بر اینکه حذف ارز دولتی، تاثیر مستقیم بر سفره های مردم می گذارد، گفت: بنابر پیش بینی برخی اقتصاددانان، حذف ارز دولتی، تورم را به بالای ۵۰ درصد می رساند و چون دهک های پایین با درآمد ناچیزی که دارند از عهده تامین آن هزینه ها بر نمی آیند، درنتیجه فقیر، فقیرتر می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان نسبت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بشدت هشدار داد و گفت: ارز ترجیحی در زندگی مرفه نشینان تاثیری ندارد و بود یا نبودش فرقی نمی کند، اما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به دهک‌های پایین جامعه لطمه میزند و لذا دولت باید با کارشناسی بیشتری نسبت به این موضوع نگاه کند.

امینی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است و مسئولان هم باید خود را خادم مردم بدانند و باید اسباب راحتی و آسایش مردم را تامین کنند گفت: مردم به غیر از معیشت و درمان چیز دیگری نمی خواهند؛ اگر دولت بتواند این دو چالش را حل کند، جامعه با آرامش روبرو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر معضل تورم و گرانی افسار گسیخته حل نشود، اقشار ضعیف جامعه و خانواده های ایشان دچار مشکلات متعدد از جمله آسیب های اجتماعی می شوند، گفت: بسیاری از افراد دهک های پایین جامعه از بسیاری حقوق ابتدایی زندگی محروم هستند و از تفریح و مسافرت، آموزش، پوشاک مناسب، مسکن شخصی، خودرو شخصی و بسیاری موارد دیگر گذشته اند و به یک زندگی حداقلی با مسکن اجاره ای رضایت داده اند تا بتوانند لقمه نانی در سفره هایشان داشته باشند، اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مشکلات بیشتری گریبان گیر این خانواده های محروم جامعه خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه اصفهان با انتقاد شدید از نمایندگان مجلس و دولتمردانی که مدعی هستند ارز ۴۲۰۰ تومانی زمینه ساز فساد بوده و به همین دلیل باید حذف شود گفت: این استدلال از اساس غلط است؛ مسئولان به جای آن که نظارت را قوی کنند و با فاسد و فساد مقابله کنند، تلاش می کنند تا صورت مسئله را پاک کنند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی نظارت ضعیف است، رانت و فساد در بخش‌های مختلف بیداد می‌کند، گفت: وقتی همگان قبول دارند ریشه فساد در ضعف نظارت برخی دستگاههای اجرایی است اما برخورد جدی و بازدارنده با مفسدان صورت نمی‌گیرد، مفهوم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قابل درک نیست؛ زیرا فاسد را در جای خود گذاشته ایم تا به روشهای دیگر فساد کند و ابزار فساد را حذف کرده ایم؛ رویکردی که پیام خیالت راحت باشد را به فاسدان ارسال می کند.

پایان پیام