اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ برای احداث پارکینگ در قم/ عملیات عمرانی پارکینگ خیابان امام به‌زودی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم از اختصاص 100 میلیارد تومان بودجه به احداث پارکینگ در سطح شهر خبر داد و افزود: در سال 1401، 60 میلیارد تومان به ساخت پارکینگ و 40 میلیارد تومان به تملک برای پارکینگ اختصاص داده‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید محمدحسین دهناد به توجه مدیریت شهری به ساخت پارکینگ در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شورای شهر و شهرداری تأمین پارکینگ موردنیاز شهر است.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به احداث پارکینگ در سطح شهر خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱، ۶۰ میلیارد تومان به ساخت پارکینگ و ۴۰ میلیارد تومان به تملک برای پارکینگ اختصاص داده‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، سپس سه پروژه مهم در حوزه پارکینگ در سال ۱۴۰۱ را مطرح کرد و گفت: امسال ۶۰ میلیارد تومان برای احداث پارکینگ خیابان امام خمینی(ره) در نظر گرفته‌ایم که طراحی آن انجام‌شده و به‌زودی عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ میلیون تومان نیز برای تملک پارکینگ در نظر گرفته‌شده که با بررسی‌های انجام‌شده زمین انتخاب و خریداری می‌شود.

دهناد از اتمام ساخت پارکینگ در تقاطع خیابان آذر و عمار یاسر خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه  تقاطع خیابان آذر و عمار یاسر با ۴۰۰ فضای پارک و بیش از ۹۵ درصد پیشرفت مراحل پایانی خود را سپری کرده و اگر مشکلات آن حل شود به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی به اجرای عملیات عمرانی پارکینگ شرقی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در صورت آغاز عملیات عمرانی پارکینگ شرقی و  فعال شدن کارگاه محدودیت‌هایی برای پارک ایجاد می‌شود، اما فضای در کنار مجتمع زمزم و ناشران که در اختیار شهرداری است، به پارک اختصاص داده می‌شود.