احداث بلوار شهید صادقی قم سبب کاهش ترافیک شهری و رونق بافت فرسوده می‌شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به احداث بلوار شهید صادقی گفت: احداث این بلوار یک ورودی دیگر به شهر قم را علاوه بر 72 تن اضافه کرد که طی مسیر هفت کیلومتری به بلوار شهید صدوقی متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عباس حلوایی زاده در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بلوار شهید اسماعیل صادقی، با اشاره به اینکه فاز سه بلوار روحانی که نام شهید سردار صادقی بر آن نهاده شده در طرح تفصیلی با اتصال حدفاصل ۱۵ خرداد تا کمربندی امام علی(ع) تعریف‌شده بود، اظهار کرد: اجرای این پروژه چندین سال به علت توافقات ملکی که بخشی از آن نیز موقوفه بوده فرسایشی شده بود که با پیگیری شهرداری، از اواسط سال جاری مشکلات آن رفع و عملیات اجرایی انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: این پروژه ۸۰۰ متر طول مسیر دارد که توافقات اولیه، تملکات و هزینه عمرانی آن بالغ‌بر سه هزار میلیارد ریال شد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از اراضی این بلوار کاربری زراعی داشت، گفت: در برخی نقاط تا یک و نیم متر خاک‌برداری انجام شد و در ادامه نیز جدول‌گذاری، زیرسازی و روسازی آن انجام گرفت.

حلوایی زاده با تأکید بر فضای سبز یک هکتاری احداث‌شده در این بلوار، ابراز کرد: احداث این بلوار یک ورودی دیگر به شهر قم را علاوه بر ۷۲ تن اضافه کرد که طی مسیر هفت کیلومتری به بلوار شهید صدوقی متصل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک دیگر پروژه‌های شهری را که باعث کاهش زمان عبور و مرور و رونق گرفتن محلات می‌شود را بتوانیم به سرانجام برسانیم.