ائمه جماعات بازوی قوی شهرداری در حوزه فرهنگ‌سازی هستند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به لزوم مدیریت منابع مالی گفت: در حوزه فرهنگ‌سازی به کمک ائمه جماعات بسیار نیاز داریم زیرا در بعضی از موارد به علت عدم فرهنگ مناسب شهرداری مجبور است هزینه مضاعف کرده و منابع به هدر می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مدیر منطقه پنج شهرداری قم زین‌العابدین قراچورلوی با اشاره به اهمیت به ارتباط مستقیم با مردم اظهار داشت: ارتباط مستقیم با مردم و شناخت مشکلات در زمان بودجه‌بندی به اختصاص درست بودجه کمک زیادی می‌کند.

وی دیدارهای هفتگی در مساجد با مردم را یادآور شد و افزود: ما نیاز به کمک شما داریم تا بتوانیم به‌خوبی نیازها را بشناسیم و برنامه جامعی برای تسهیل مشکلات تنظیم کرده و این ارتباط به همکاری و صبوری مردم در حل مشکلات نیز کمک می‌کند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم تأکید کرد: شهرداری قم برای حل مشکلات مردم عزم جدی دارد اما همه مسائل در دست شهرداری نیست و در بسیاری از موضوعات به همراهی مردم و نخبگان محلات شهری نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری را شهروندان تأمین می‌کنند بیان کرد: شهرداری بودجه دولتی نداشته و این درآمد که از مردم تأمین می‌شود. باید برای رفاه مردم و حل مشکلات مردم استفاده شود و این منابع باید به‌خوبی مدیریت‌شده تا مردم بیشترین نفع را از آن ببرند.

قراچورلوی سرمایه حقیقی شهر را اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: باید بدانیم عملکرد ما در حوزه اقتصادی و معاش مردم ارتباط مستقیمی با اعتقادات و اعتماد مردم دارد.

وی با درخواست کمک از ائمه جماعات تصریح کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی به کمک شما بسیار نیاز داریم زیرا در بعضی از موارد به علت عدم فرهنگ مناسب شهرداری مجبور است هزینه مضاعف کرده و منابع به هدر می‌رود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: یکی از موضوعاتی که منابع بسیاری هدر می‌دهد جمع‌آوری پسماند بوده و در این منطقه بیشترین دوباره گذاری زباله اتفاق افتاده و شهرداری مجبور است دوبار هزینه جمع‌آوری پرداخت کند.

وی افزود: این هزینه مازاد می‌تواند در بخش‌های دیگر صرف شود و در مسجد می‌توان به این موضوع ورود کرده و بخشی از مشکلات ما را حل کند و باید تذکر داد این حفظ نظافت و تأکید اسلام علاوه بر نظافت فردی نظافت محیطی را نیز شامل می‌شود.

قراچورلوی یادآور شد: مردم قم نماینده شیعیان در جهان بوده و با حضور سالانه ۲۰ میلیون زائر به‌خصوص در منطقه پنج و باوجود مسجد مقدس جمکران باید ازنظر نظافت و فرهنگ شهروندی نمونه باشد.

وی در پایان ائمه جماعات را بازوی قوی شهرداری دانست و اظهار داشت: مردم به شما اعتماد داشته و کلام شما را می‌پذیرند و همچنین شما مرجع مردم بوده و می‌توانیم در حل مشکلات مردم به ما نیز کمک کنید.

لازم به ذکر است در این دیدار ائمه جماعات مساجد منطقه پنج ضمن تشکر از عملکرد شهرداری به بررسی مشکلات منطقه پرداختند.