آموزش «ایمنی در منازل، کار و قوانین حمایتی زنان کارگر» برای مشاوران خانواده وزارتخانه‌ها در دستور کار است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
«احمدرضا پرنده» مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تبیین طرح‌ها و برنامه‌های اداره‌کل بازرسی کار برای ایمنی کار و قوانین حمایتی زنان کارگر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با «نرجس بختیارخلج» مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای کار مشترک برای آموزش‌های تخصصی «ایمنی در منازل، اماکن عمومی و محل‌های کار برای پیشگیری از حوادث» برای مشاوران امور بانوان و خانواده وزارتخانه‌ها تأکید کرد.

«احمدرضا پرنده» مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست مشترک، به تبیین طرح‌ها و برنامه‌های اداره‌کل بازرسی کار برای ایمنی کار و قوانین حمایتی زنان کارگر پرداخت.

وی از آمادگی اداره‌کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: در حوزه آموزش‌های تخصصی ایمنی در منازل و اماکن عمومی و همچنین آموزش ایمنی کار برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار آمادگی لازم وجود دارد.

پرنده افزود: توجه به آموزش ایمنی در منازل و اماکن عمومی خارج از وظایف سازمانی وزارت کار است ولی برحسب مسئولیت اجتماعی آماده ایفای نقش و انتقال تجربیات تخصصی خود برای پیشگیری از حوادث هستیم.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در نشست با «محسن مولوی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری بر اجرای برنامه تحولی اداره‌کل بازرسی کار و انجام اقدامات پیشگیرانه از حوادث کار تأکید کرد.

وی گفت: دوره‌های آموزشی پیشگیری از حوادث کارگاه‌های ساختمانی همراه با کارگروه تخصصی ایمنی ساختمان در استان چهارمحال و بختیاری پیگیری و برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص برگزاری کارگروه تخصصی ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی اعلام آمادگی کرد.

مولوی گفت: با تمام توان برای بازرسی از کارگاه‌ها آماده هستیم و در جهت کاهش حوادث از هیچ کوششی دریغ نکرده و با اهتمام جدی برای صیانت از نیروی کار تلاش می‌کنیم.