آمادگی کارگران اندونزی برای برگزاری اعتراضات سراسری برای مزد بیشتر
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران اندونزی خواهان افزایش ۱۵ درصدی حداقل دستمزد در سال ۲۰۲۴ و لغو قانون اشتغال‌زایی مصوب دولت هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران اتحادیه‌های صنفی اندونزی در سراسر این کشور، از امروز (سه‌شنبه) ۷ نوامبر به دلیل سیاست‌های کارگری دولت در رابطه با افزایش دستمزدها در خیابان‌ها حاضر شده و اجتماع می‌کنند.

طبق برنامه اعلام شده کارگران عضو کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اندونزی (KSPI) تا روز جمعه به این اعتراضات ادامه خواهند داد.

کارگران خواهان افزایش ۱۵ درصدی حداقل دستمزد در سال ۲۰۲۴ و لغو قانون اشتغال‌زایی مصوب دولت هستند که عملا به نفع شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران است و نه کارگران بومی!

طبق برنامه اعلامی، شهرهای مختلف به ترتیب در روزهای: «۷ نوامبر: جاکارتا (پایتخت)، ۸ نوامبر: باندونگ، ۹ نوامبر: بانتن، ۱۰ نوامبر: سورابایا» وارد اعتصاب شده و تجمعاتی نیز خواهند داشت.

در حالی که جزئیات این اعتراضات مشخص نیست، تجمعات عموما در میادین عمومی، ادارات دولتی، بناهای تاریخی و در امتداد معابر اصلی یا در نزدیکی آن‌ها رخ می‌دهد. احتمالاً چند ده هزار نفر به تجمعات در جاکارتا ملحق خواهند شد.

مسدود شدن جاده‌ها و محل‌های ارتباطی در این اعتراضات ممکن است. رهبران اتحادیه‌ها نیز اعلام کردند که ممکن است اعتصابات تا پایان ماه میلادی جاری ادامه پیدا کند.

  • منبع خبر : ایلنا