آمادگی همه‌جانبه منطقه چهار شهرداری قم برای خدمات‌رسانی و استقبال از شهروندان و زائرین در نیمه شعبان و ایام نوروز
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر منطقه چهار شهرداری قم از آمادگی همه‌جانبه و برنامه‌ریزی‌های مختلف منطقه چهار شهرداری قم برای خدمات‌رسانی و استقبال از شهروندان و زائرین در نیمه شعبان و ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به آمادگی کامل مجموعه شهرداری مناطق برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نیمه شعبان اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به زائرین، مجاورین و شهروندان شهر کریمه اهل‌بیت(س) و همزمانی میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان (عج) و نوروز باستانی، تدابیر ویژه‌ای را برای استقبال از زائرین حرم کریمه اهل‌بیت ( س )، نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و شهروندان گرامی در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا ستاد خدمات‌رسانی و راهنمای زائرین نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم (س) عمود ۸۱  برپا و آماده خدمت بوده و ستاد نوروزی نیز در بلوار شهید سپهبد سلیمانی طبق سنوات قبل برپاشده است، گفت: در زمینه آذین‌بندی معابر و شوارع سطح منطقه بیش از ۲ میلیارد ریال پارچه‌های الوان و ریسه‌های روشنایی خریداری و نصب گردیده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم یادآور شد: همچنین نصب المان هفت‌سین، چاپ بیش از ۵۰۰ مترمربع بنر مناسبتی و راهنمای مسافرین و اجرای ۲۰۰ مترمربع اسپیس جهت اکران بنرها در بلوار شهید سپهبد سلیمانی و بلوار پیامبر اعظم (س) اجراشده است.

وی همچنین از ساخت ۳۵ عدد تابلوی راهنمای مسیر با هزینه ۳۰۰ میلیون ریالی خبر داد و افزود: در راستای استقبال از بهار نیز ۱۱۰ هزار متر طول جداول سطح منطقه رنگ‌آمیزی، پاکسازی کلیه معابر و پیاده‌روها، رنگ‌آمیزی ۸۰۰ سازه مبلمان شهری و توزیع ۲۱۰ تن آسفالت جهت لکه‌گیری معابر و شوارع مورداستفاده قرارگرفته است.

اصفهانیان‌مقدم در ادامه اقدامات ستاد نیمه شعبان را تشریح و ابراز کرد: در راستای خدمات‌رسانی به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران ضمن آسیب‌شناسی و رفع نواقص سنوات گذشته، امسال تمهیداتی ویژه در نظر گرفته‌ایم که می‌توان به پاکسازی و انتقال ۶۵ کامیون خاک و نخاله و ۴۰کامیون بارریزی در سطح پارک‌سوار انسجام و آماده‌سازی ۳۶ چشمه سرویس بهداشتی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون ریال، نصب تابلوهای هدایت مسیر، خط‌کشی پارکینگ‌ها، ایستگاه اطلاع‌رسانی به شهروندان، تأمین آب شرب موردنیاز و … اشاره نمود.

وی همچنین از فعالیت و آماده‌باش بیش از  ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و نیروی خدماتی و فنی در ۱۵ روز کاری همراه با ماشین‌آلات و ادوات عمرانی از قبیل بیل مکانیکی، لودر، بالابر و… در پارک‌سوار انسجام خبر داد و افزود: مساحت این پارک‌سوار حدود ۳هکتار بوده که ظرفیت  پذیرش حداقل ۸۰۰ خودرو را داراست.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم اضافه کرد: در پارک‌سوار انسجام نیز در راستای تسهیل در خدمات‌رسانی به زائرین گرامی، اطلاع‌رسانی بلوک‌ها توسط بنر و تابلوهای راهنمای زائرین صورت گرفته و ورودی و خروجی ایمن پارکینگ‌ها نیز در دستور کار قرارگرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای طرح استقبال از بهار نیز ضمن آماده‌سازی کلیه بوستان‌ها و پارک‌های سطح منطقه و تأمین تسهیلات رفاهی موردنیاز مراجعین از قبیل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، آبخوری‌ها، جایگاه‌های طبخ غذا و … بیش از ۳۵۰۰ اصله درخت و ۱۶۰ هزار گلدان گل‌های فصلی و درختچه در سطح معابر، میادین و بوستان‌ها کاشته شده است.

اصفهانیان‌مقدم خاطرنشان کرد: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش شبانه‌روزی عوامل شهرداری در تلاش هستیم ضمن ارائه خدمات حداکثری، خاطره‌ای خوش برای زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(س) و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و شهروندان محترم در نیمه شعبان ۱۴۰۰ و نوروز باستانی ۱۴۰۱ رقم بزنیم.