آمادگی شهر قم برای ارتباط با تمام شهرهای مسلمان جهان/ تعاملات با شهرهای دنیا فرصتی برای تبادل تجربه مدیریت شهری
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شهر قم به‌عنوان یک جهان شهر آماده همکاری و ارتباط با تمام شهرها و کشورهای مسلمان جهان است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حسین اسلامی در دیدار با شهردار و هیئت رئیسه شهرداری نیامی کشور نیجر، با ابراز خوشحالی از ارتباط بین دو کشور و شهرها اظهار داشت: شهر قم از تمام دنیا مسلمانانی را پذیرا بوده و آن‌ها در حال تحصیل در این شهر هستند و جامعه المصطفی (ص) مرکز گردهمایی آن‌ها و جهان شهر مسلمانان بوده و قم علاقه‌مند ارتباط با همه شهرها و کشورهای مسلمان است.

وی آمادگی شهر قم را برای ارتباط با سایر شهرها اعلام کرد و افزود: شهر قم قابلیت همکاری و تبادل تجربه با کشور نیجر را داشته و پذیرایی تجربیات شما هستیم و علاقه‌مندیم بدانیم امور شهری در کشور و شهرهای نیجر چطور اداره شده و چه سازوکارهایی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شناخت ما از نحوه مدیریت و تأمین منابع مالی در شهرهای نیجر برای مدیران شهر قم قابل‌توجه بوده و می‌تواند در انتقال تجربه بین دو شهر کمک کند.

وی در پایان بر امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو شهر تأکید و ابراز کرد: هر دو کشور مسلمان بوده و می‌توانند انتقال تجربه خوبی داشته و با توجه به مرکزیت شهر قم در جهان، فرصتی برای تمام کشورها برای ارتباط و انتقال تجربه خواهد بود و از امضا تفاهم‌نامه استقبال می‌شود تا این ارتباط ادامه‌دار باشد.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای برقراری ارتباط مستمر لازم است علاقه‌مندی دو کشور مشخص شود تا بهتر زمینه‌های قراردادهای فرهنگی، اجتماعی و تجاری بین دو شهر را مشخص شود.

خبرنگار: فریده برجیان