آماده‌باش ۳۰۰۰ نفر در طرح بهاری علمداران خدمت شهرداری قم در نوروز ۱۴۰۳/ ابلاغ دستورالعمل فرهنگی ویژه ماه رمضان و نوروز
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: پیش‌بینی تمهیدات لازم برای استقبال از زائران و مسافرین انجام‌شده و بالغ‌بر 3 هزار نیروی ستادی، پاکبان، باغبان، تخلفات، آتش‌نشانی، ترافیک و... همزمان با ایام نوروز در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مهدی اصفهانیان مقدم در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد، با تقدیر از تمامی عوامل شهرداری قم در برگزاری مناسبت‌های و برنامه‌های گذشته اظهار داشت: در کمتر از یک ماه گذشته، مناسبت‌های مختلفی مانند نیمه شعبان، بحران برف و یخبندان، انتخابات، ماه مبارک رمضان در قم اتفاق افتاده که با تلاش تمامی عوامل، این برنامه‌ها به بهترین شکل اجرایی شده است.

وی همزمانی تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز را موردتوجه قرار داد و گفت: در بهار قران و بهار طبیعت شهرداری نیز با بسیج امکانات در طرح بهاری علمداران خدمت در حال برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات و برنامه‌های مختلف است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تمهیدات لازم برای استقبال از زائران و مسافرین انجام‌شده و بالغ‌بر ۳ هزار نیروی ستادی، پاکبان، باغبان، تخلفات، آتش‌نشانی، ترافیک و… همزمان با ایام نوروز در آماده‌باش کامل هستند.

وی با تأکید بر اینکه این فعالیت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی پیگیری و اجرا می‌شود، تصریح کرد: ۳۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین خدمات شهری نیز در این ایام در آماده‌باش کامل هستند.

اصفهانیان مقدم از پیش‌بینی حضور خیل عظیم مسافران و زائران نوروزی در قم خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار توصیه‌نامه و دستورالعمل فرهنگی ویژه نوروز ابلاغ‌شده است، چراکه باید حرمت ماه مبارک رمضان، روزه‌داری و … حفظ شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم همزمان با لحظات تحویل سال در پیرامون حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و اماکن مذهبی اندیشیده شود، تصریح کرد: از هم‌اکنون باید برای شب‌های احیا برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا بتوان خدمات‌رسانی مطلوبی به شهروندان داشت.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش نزولات آسمانی و برودت هوا، کمیته اسکان تمهیدات لازم را پیش‌بینی کند.