آزادی ۲۰۹ زندانی در استان سمنان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس کل دادگستری استان سمنان از آزادی ۲۰۹ زندانی در نتیجه سازش طرفین دعاوی قضایی در شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، محمد جعفر عبدالهی ۸ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا همواره در دادگستری استان و خصوصا شعب شورای حل اختلاف در اولویت قرار دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: در راستای عمل به تاکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص تلاش برای ایجاد مصالحه و سازش و اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی قوه قضائیه، با تلاش همکاران دادگستری استان موجبات آزادی  تعداد ۲۰۹ زندانی درنیمه اول فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر نگاه سازشی در تمامی پرونده‌ها خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان از ابتدای طرح دعوی یا در حین رسیدگی در تمامی پرونده‌ها تلاش خود را برای صلح و سازش، حل و فصل دعاوی به کار می‌گیرد و به دنبال تحقق افزایش سازش در پرونده‌ها بوده تا علاوه بر کاهش اطاله دادرسی در پرونده های محاکم قضایی، فرهنگ حُسن رفتار در جامعه را فراگیر کند.

عبدالهی با تاکید بر اینکه مصالحه باید به یک فرهنگ عمومی در بین آحاد جامعه تبدیل شود، ادامه داد: این تعداد سازش انجام شده در نتیجه فعالیت‌های مجاهدانه تمامی همکاران در شعب شورای حل اختلاف استان رقم خورده است.

وی اظهارامیدواری کرد: با اشاعه فرهنگ صلح و سازش که در دین مبین اسلام به آن تاکید ویژه شده، شاهد کاهش اختلافات و توسعه بیش از پیش فرهنگ سازش در جامعه باشیم .